Δημοτικά

Κοινωνία

Πάντος Στροφής εναντίον Χατζαντουριάν για τον ελλιπή πολιτισμό

1.       Πιστεύεται ότι ο Ευάγγελος Χατζαντουριάν καλώς χρησιμοποιεί μια νόμιμη λούπα του νόμου και προσλαμβάνει συνεχώς με απευθείας αναθέσεις, στην ουσία με ειδικότητες «καλλιτέχνη» και δεν πραγματοποιεί διαγωνισμούς;

2.       Ένα ποσοστό των προσληφθέντων με την παραπάνω διαδικασία αποδείχθηκε ότι είναι συγγενείς είτε αιρετών (Δεληγιάννη) είτε ανθρώπων με άμεση σχέση εργασίας και επιρροής στον δήμο (Καλογρίδης), πιστεύετε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι συμβάσεις τους και αιρετοί γονείς τους να μην συμμετέχουν στην ψήφιση του προϋπολογισμού όπως ορίζει ο δήμος ή αυτό ταιριάζει με την ηθική και καλώς παραμένουν με διαφορετικές ειδικότητες ανά περίοδο;

3.       Σε καιρό κρίσης πιστεύετε ότι o Πολιτιστικός Οργανισμός βάσει της πολιτικής του δήμου θα πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα από τα τμήματα που δαπανά τα περισσότερα χρήματα ή θα πρεπει να κάνει περικοπές συμπεριλαμβανομένων και προσωπικού;

4.       Σε καιρό κρίσης πιστεύεται ότι διατηρώντας τις δαπάνες μισθοδοσίας του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρεπει να λήξει η συνεργασία των συγγενικών προσώπων όπως αναφέρθηκαν παραπάνω και ο  Χατζαντουριάν να δίνει εργασία και σε άλλους από την Νέα Σμύρνη πάντα με τα δικά του κριτήρια;

5.       Σε περίπτωση που αναλάβετε την διοίκηση του δήμου σκοπεύετε να συνεχίσετε εν μέρει ή και ολοκληρωτικά τις προσεγγίσεις του Χατζαντουριάν ως προς τα κριτήρια και το ύψος των δαπανών και τι θα κάνετε διαφορετικό;

 

Απαντήσεις Παναγιώτη Πάντου, επικεφαλής ΣΤΡΟΦΗΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Ερωτήσεις 1, 2, 4

Νομίζω ότι εξετάζοντας την περίπτωση του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρέπει κανείς να σταθεί περισσότερο στις νοοτροπίες και λιγότερο στα συγκεκριμένα πρόσωπα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτά δεν έχουν τις ευθύνες τους). Τι θέλω να πω; Ενδεχομένως κάποιος να πει ότι το να αξιοποιεί ο δήμος ένα παραθυράκι του νόμου για να κάνει προσλήψεις που έχει ανάγκη σε μια εποχή που οι μνημονιακές επιταγές δεν επιτρέπουν τις προσλήψεις με κανονικές διαδικασίες (ακόμη κι όταν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα) είναι απλώς ένα αναγκαίο κακό. Ας το δεχτούμε χάριν της συζήτησης και ας ξεχάσουμε ότι στις εποχές της ευημερίας ο δήμος μας δεν έκανε κανέναν προγραμματισμό για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όπως είχε δυνατότητα. Δεν είναι όμως καθόλου απαραίτητο οι προσλήψεις αυτές να γίνονται με αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες εκτός των άλλων στιγματίζουν τους ίδιους τους εργαζόμενους που επιλέγονται, χωρίς οι ίδιοι να έχουν ευθύνη γι’ αυτές, και παράλληλα ενισχύουν τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Δηλαδή, είτε μιλάμε για τις προσλήψεις στον Πολιτιστικό Οργανισμό, είτε για της προσλήψεις μέσω ΜΚΟ ή μελλοντικά μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ, ο δήμος θα μπορούσε να θεσπίσει τις δικές του διαφανείς διαδικασίες επιλογής, παρότι ο νόμος δεν τις επιβάλλει. ΤΙΠΟΤΑ δεν εμποδίζει τον δήμο να γνωστοποιεί ευρέως τις κενές θέσεις, να προχωράει σε αντικειμενικές μοριοδοτήσεις ή διαγωνισμούς ή έστω να κάνει τις επιλογές του μέσω κάποιου συμβουλίου επιλογής προσωπικού αποτελούμενο από πρόσωπα υψηλού κύρους ή μέσω μιας διαπαραταξιακής επιτροπής. Αν συνέβαινε αυτό, δεν θα συζητάγαμε για συγγενικές σχέσεις ούτε για συμβολικές κινήσεις, όπως η μη συμμετοχή στην ψήφιση του προϋπολογισμού, προκειμένου να κολάσουμε τις καταστάσεις. Θα μιλάγαμε για ένα νέο ξεκίνημα και ένα ουσιαστικό άνοιγμα των διαδικασιών πρόσληψης που θα επέτρεπε να «κλειδώσουμε» στο παρελθόν τα όσα έχουν γίνει ως τώρα. 

 

Ερωτήσεις 3, 5

Και πάλι επιτρέψτε μου να πω ότι το ζήτημα δεν είναι αν ο Πολιτιστικός Οργανισμός δαπανά μικρά ή μεγάλα ποσά, αλλά το πού και πώς τα δαπανά ακόμη κι αν πρόκειται για ένα ευρώ. Επί της αρχής θεωρώ ότι είναι σημαντικό, ιδίως στην κρίση, να ενισχύεται ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, τα σχολεία κ.λπ. και ότι οι τομείς αυτοί δεν αποτελούν τα κατάλληλα πεδία για περικοπές, πόσο μάλλον προσωπικού. Αντ’ αυτού, θα προτιμούσα να μην είχαν σπαταληθεί 3 εκ. ευρώ για το ράβε-ξήλωνε μιας υπάρχουσας και λειτουργικής πλατείας και να είχαμε εστιάσει σε άλλα έργα, με μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο. Θα ήθελα τα 17 εκ. που κάποιοι θέλουν να δοθούν για να γκρεμιστεί και να ξαναχτιστεί το κλειστό γυμναστήριο της Αρτάκης μαζί με τρία υπόγεια γκαράζ, να δίνονταν για να επισκευαστούν (έστω και λιγότερο γκλαμουράτα) όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις της πόλης, στις οποίες καθημερινά προπονούνται χιλιάδες παιδιά και νέοι.

Με το ίδιο σκεπτικό, ως ΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ θα θέλαμε ο Πολιτιστικός Οργανισμός να μην ασχολείται μόνο με τη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά να διαθέτει σημαντικό μέρος των χρημάτων του και στους υπόλοιπους πυλώνες του πολιτισμού, τους οποίους έχει εγκαταλείψει: στήριξη της τοπικής ερασιτεχνικής δημιουργίας στην πόλη και στα σχολεία, επαφή και γνωριμία των κατοίκων με τις τέχνες σε υψηλό επίπεδο, δημιουργία μόνιμων υποδομών (θεατρική σκηνή, στούντιο ηχογραφήσεων, ωδείο, πνευματικό κέντρο, κινηματογραφική λέσχη κ.λπ.). Είναι κρίμα να έχουν διατεθεί στα 16 χρόνια της δημοτικής αρχής Τζουλάκη/Κουτελάκη κοντά 20 εκ. για τον πολιτισμό και να μην έχει γίνει σχεδόν τίποτα για όλα αυτά. Και βέβαια θα θέλαμε όλα αυτά να γίνουν με την απαιτούμενη σοβαρότητα. Γιατί είναι τουλάχιστον «περίεργο» μεγάλα και ακριβά πολιτιστικά έργα, όπως το ψηφιακό μουσείο (κόστος κοντά στο 1 εκ. ευρώ) και η βιβλιοθήκη, να μην έχουν επιστημονικά συμβούλια που τα σχεδιάζουν και τα υλοποιούν, αλλά να είναι ουσιαστικά «αγνώστου ταυτότητας». Αντίστοιχη διαφάνεια θα πρέπει να υπάρχει και στο ζήτημα των προσλήψεων, όπως περιέγραψα στην προηγούμενη ερώτηση.

Πρωτίστως όμως, όλα αυτά δεν τα προτείνουμε ως εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που στις επόμενες εκλογές (που απέχουν άλλωστε πολύ) αναλάβουμε τη διοίκηση. Τα απαιτούμε εδώ και τώρα από την τωρινή δημοτική αρχή. Γιατί η διαφάνεια, η συμμετοχή του πολίτη και ο σεβασμός του δημόσιου χρήματος, ιδίως μέσα στην κρίση, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Αποτελεί υποχρέωσή της παντού και πάντα.

Share this Post:

Συντάκτης Πέτρος Περιμένης

Σχετικά Άρθρα:

Σχόλια