Κοινωνία

Τι λέει η Αντιπολίτευση για τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης

γράφει ο Θ.Καστόρης - Δημοτικός Σύμβουλος ''Ποιότητα Ζωής''

ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ ​

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ ) στον Δήμο Ν.Σμύρνης δημιουργήθηκαν με υψηλούς στόχους και φιλοδοξίες.Υποστηρίξαμε την ορθότητα και αναγκαιότητα του προγράμματος και μάλιστα ότι θα μπορούσε,αν υπήρχε μεγάλη ζήτηση,να υποστηριχθεί και με χρήματα του Δήμου, συμπληρωματικά της χρηματοδότησης που θα έπαιρνε ο Δήμος Ν.Σμύρνης για την υλοποίηση του.

ΧΑΜΗΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ Στο πρόγραμμα έγιναν περίπου 375 αιτήσεις.Γράφτηκαν 311 παιδιά.Συμμετέχουν ελάχιστα.Δικές μας πληροφορίες,απόλυτα επιβεβαιωμένες,λένε ότι καθημερινά συμμετέχουν 7-8 παιδιά σε κάθε ένα από τα 3 σχολεία που γίνεται το πρόγραμμα.Ο Δήμος με επίσημο έγγραφο του απαντά ότι η συμμετοχή φθάνει τα 160-180 παιδιά.Δε γνωρίζουμε με ποιο τρόπο υπολογίζεται αυτή η συμμετοχή.Οσοι ασχολούνται και παρακολουθούν ας κρίνουν κι ας βγάλουν τα συμπεράσματα τους.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ Η κατάληξη είναι να μην υλοποιούνται οι στόχοι του προγράμματος,να μην παρέχεται η δημιουργική απασχόληση,όπως προγραμματικά είχε αναλυθεί,να ‘’τσουβαλιάζονται’’ τα παρόντα παιδιά σε ένα πρόγραμμα ανάγκης,περισσότερο ‘’parking’’παρά δημιουργίας και μάθησης.Απασχολούνται 25 εργαζόμενοι για τόσα περίπου (έστω και λίγα παραπάνω) συμμετέχοντα παιδιά.Καμία αντίρρηση αν είναι ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης της ανεργίας ,αν και υπάρχει ανάγκη οι εργαζόμενοι αυτοί να χρησιμοποιούνται περισσότερο δημιουργικά.Η χρηματοδότηση είναι περίπου 1300 ευρω για το κάθε παιδί που συμμετέχει.Θα υπολογιστεί με βάση τα 20-40 παιδιά που συμμετέχουν ή τα 170 που δηλώνει ο Δήμος;​ Tα χρήματα αυτά τι ανάγκες πραγματικές καλύπττουν και τι δράσεις χρηματοδοτούν; Σε μια εποχή που οι γονείς εθελοντικά συμβάλλουν οικονομικά και με προσωπική εργασία στην ομαλή λειτουργία των σχολείων,που συζητάμε για γεύματα στα σχολεία λόγω οικονομικών προβλημάτων πολλών οικογενειών,επιτρέπεται αυτή η σπατάλη σε άγνωστες κατευθύνσεις;

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η σωστή λειτουργία των ΚΔΑΠ δεν είναι θέμα εγωισμού και προσωπικών χειρισμών.Είναι θέμα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας,όλων των δημοτικών παρατάξεων,όλων των πολιτών.Χρειάζεται κουβέντα δημιουργική για το τι έφταιξε και δε λειτούργησε σωστά ο θεσμός,προτάσεις για την αναδιάρθρωση και σωστή λειτουργία του,συνεργασία όλων των εμπλεκομένων,ώστε να λειτουργήσει σωστά και συμπληρωματικά με τις άλλες δράσεις που αναπτύσσονται στα σχολεία. Αντ΄ αυτού στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο στις 24 Μαίου ,ακούσαμε από τον Δήμαρχο και τους υπεύθυνους του προγράμματος πράγματα που δε συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση. Ότι κάποιο ‘’παρεάκι΄΄ δεν ήθελε και δεν βοήθησε το πρόγραμμα να προχωρήσει.Ποιό είναι το ΄΄παρεάκι’’; Η ένωση γονέων;Οι σύλλογοι γονέων; Οι διευθυντές των σχολείων; Οι δημοτικοί σύμβουλοι που έκαναν κριτική; Ο Δήμαρχος συμπλήρωσε, ότι οι σύλλογοι γονέων δεν συνέβαλαν.Είναι αλήθεια αυτό; Και αν έγινε , γιατί έγινε; Δημοτικός σύμβουλος του Δημάρχου έδωσε τη δική του εξήγηση, ότι οι γονείς της Ν.Σμύρνης έχουν χρήματα και γι’αυτό δε συμμετέχουν σε ένα δωρεάν πρόγραμμα.Με τέτοια νοοτροπία δεν υπάρχει σωτηρία.Η έλλειψη αυτοκριτικής και η εγωιστική,προσωπική προσέγγιση του θέματος δε δίνει λύσεις.Θεωρώ , ότι οι εμπλεκόμενοι και ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει ουσιαστικά να παρέμβουν.Δεν υπάρχει η πολυτέλεια,ευκαιρίες και χρήμα,που μπορούν να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά στην ανάπτυξη δράσεων και στην επίλυση προβλημάτων των σχολείων να σπαταλώνται και να χάνονται από αυταρχικές και αλλαζονικές νοοτροπίες και πρακτικές.

Ολα αυτά ‘’ε ν ο χ λ ο ύ ν’’ περισσότερο αυτές τις ημέρες που παρακολουθούμε καθημερινά τις εκδηλώσεις των Δημοτικών ,Γυμνασίων και Λυκείων της πόλης μας,όπου γονείς ,μαθητές,και εκπαιδευτικοί,χωρίς οικονομικούς πόρους,αλλά με διάθεση , κέφι και πολύ δουλειά παρουσιάζουν τις δράσεις τους.Θεατρικές παραστάσεις,χορούς,εκθέσεις εικαστικών και πολλα άλλα.Μας δείχνουν το δρόμο.Ας τον ακολουθήσουμε.

 ​​​​​​​Θόδωρος Καστόρης ​​​​​​​Δημοτικός σύμβουλος

 

Share this Post:

Σχετικά Άρθρα:

Σχόλια