Εκλογικά

Νεοκλής Τσούνης: ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ; ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΥΣΕΩΝ

Έρχονται δημοτικές εκλογές και οι πολίτες θέλουν να ακούσουν λύσεις περί στάθμευσης, θέλουν θέση να παρκάρουν και ταυτόχρονα θέλουν και ελεύθερα πεζοδρόμια.

Πολύ λογικό το αίτημα καθώς σήμερα το οδικό δίκτυο κάθε πυκνοκατοικημένου δήμου δεν μπορεί να προσφέρει τις νόμιμες θέσεις στάθμευσης που απαιτούνται από κατοίκους και επισκέπτες. Και αφού δεν τις προσφέρει, οι οδηγοί τις βρίσκουν μόνοι τους με την παράνομη στάθμευση επί λωρίδων κυκλοφορίας και επί πεζοδρομίων/νησίδων.

Και λόγω παράνομης στάθμευσης επί λωρίδων, υπάρχει λιγότερος χώρος κυκλοφορίας οχημάτων, με αλλά λόγια αυξημένα μποτιλιαρίσματα.

Ενώ λόγω απροσπέλαστων πεζοδρομίων, αρκετά συχνά οι πεζοί προτιμούν να περπατούν σε δρόμους.

Επειδή ασκώ ένα επάγγελμα που έχω μάθει να προτείνω λύσεις πάντα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, αντιλαμβάνομαι ως προεκλογικό πυροτέχνημα εντυπώσεων, το λες και λαϊκισμό, κάθε λύση δίχως προϋποθέσεις στο προαναφερόμενο πρόβλημα. Προσοχή λοιπόν στο τι διαβάζετε, στο τι ακούτε….

Ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη της Δήμητρας Νάνου, λαμβάνω υπόψη τη δυνατότητα των απαραίτητων προϋποθέσεων για την αποτελεσματικότητα των λύσεων που έχω να προτείνω.

Στο πλαίσιο αυτό οι προϋποθέσεις που είναι για μένα επιθυμητές είναι:

1) Να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι τα δημοτικά τέλη & τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι τέλη στάθμευσης.

2) Αν το καταλάβουμε τότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι δεν υπάρχει υποχρέωση δήμου για δωρεάν θέση.

3) Να αυξηθεί η διάθεση μας ως οδηγοί για περπάτημα, όχι οπωσδήποτε και των συνεπιβατών μας, που ίσως δεν μπορούν. Αυτούς θα τους αφήνουμε έξω από το σπίτι και θα φεύγουμε για παρκάρισμα σε νόμιμη θέση.

4) Να συνειδητοποιήσουμε ότι μια καθημερινή απόσταση βαδίσματος, σε κάθε ευκαιρία που έχουμε, βελτιώνει και την φυσική μας κατάσταση.

5) Να μάθουμε να παρκάρουμε σε μικρή απόσταση από το εμπρός & πίσω όχημα.

6) Να αντιληφθούμε ότι, τα μεγάλα διάκενα παρκαρισμένων οχημάτων μειώνουν τις διαθέσιμες θέσεις της πόλης.

7) Να αντιληφθούμε ότι, αρκετές φορές το κόστος στάθμευσης, είναι μικρότερο από το κόστος καυσίμου για άσκοπη αναζήτηση θέσης, μαζί με το χαμένο χρόνο αναζήτησης.

8)Όσο υπάρχει δωρεάν παρόδια στάθμευση τόσο θα αυξάνονται τα προβλήματα. Πχ άλλος αφήνει το ΙΧ για μέρες, άλλος το εγκαταλείπει για μήνες, άλλος βάζει εμπόδια για κράτηση θέσης κλπ. Σε πρόσφατο συμβάν βλάβης αγωγού ΕΥΔΑΠ, δεν μπόρεσε να αποκατασταθεί άμεσα η βλάβη λόγω εγκαταλελειμμένου “Smart”, που εμπόδιζε τις άμεσες εργασίες και το πλήρωσαν οι παρόδιες κατοικίες με πολύωρη στέρηση νερού.

9)Να συνειδητοποιήσουμε ότι ένα όχημα μένει κατά μέσο όρο 14 ώρες/ημέρα στην θέση του και τις περισσότερες φορές αλλάζει πολλούς χώρους στάθμευσης μέσα στην εβδομάδα. Κατά συνέπεια το πρόβλημα δεν είναι μόνο η έλλειψη χώρων στάθμευσης, αλλά και η κακή διαχείριση των υπαρχόντων χώρων.

10) Να βελτιωθούν οι συνθήκες βαδίσματος και ποδηλασίας.

Αν τηρηθούν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις τότε θα μπορεί να υιοθετηθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης της στάσης και της στάθμευσης (αφορά τις Smart Cities).

Μέχρι σήμερα η έλλειψη μιας τέτοιας διαχείρισης από δημοτικές αρχές, είχε ως αποτέλεσμα οι οδηγοί να υιοθετούν μια αυθαίρετη και αντικοινωνική συμπεριφορά στη στάθμευση των οχημάτων, με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία, την οδική ασφάλεια και την αισθητική της πόλης.

Προσωπικά πιστεύω ότι, τα προβλήματα κυκλοφορίας και στάθμευσης δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με την κατασκευή έργων (πχ νέα πάρκινγκ) αλλά και με την ύπαρξη πολιτικής διαχείρισης της υφιστάμενης οδικής υποδομής και των μέσων μεταφοράς.

Σε μια τέτοια πολιτική έχει κρίσιμη αξία η εναλλαγή στάθμευσης πλήθους οχημάτων εντός 24ωρου.

Η ολοκληρωμένη αυτή στρατηγική στάθμευσης οφείλει μέσα από κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική να δίνει προτεραιότητα στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων, να περιορίζει τις καθημερινές μετακινήσεις σπίτι-εργασία με ΙΧ και να δίνει έμφαση στην επιτήρηση των κρίσιμων θέσεων (κόμβοι) και των αυθαιρεσιών (στάθμευση επί του πεζοδρομίου και επί των διαβάσεων πεζών).

Ας μην υποτιμούμε το γεγονός ότι, η μακροχρόνια παράκαμψη του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, μέσω της παράνομης στάθμευσης και η μη αστυνόμευση αυτής, επιδεινώνει τις καθημερινές μας μετακινήσεις.

Η εναλλακτική λύση για όσους δεν επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης οφείλει να είναι η χρήση ΜΜΜ και εναλλακτικών μέσων μεταφοράς.

Επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι, ακόμη και να υπήρχαν διαθέσιμα κονδύλια για υπόγεια και υπέργεια πάρκινγκ, το πρόβλημα στάθμευσης θα υπήρχε, δίχως την τήρηση των προαναφερομένων προϋποθέσεων.

Δείτε το πάρκινγκ του ΚΠΙΣΝ, έχει 1000 θέσεις στάθμευσης και απέξω όλοι οι κάτοικοι παρκάρουν παράνομα.

Οι προϋποθέσεις που ανέφερα θα μας οδηγήσουν σε αποτελεσματικές λύσεις….

Υιοθετήστε τες…. και ΠΑΜΕ ΤΗ Ν.ΣΜΥΡΝΗ ΜΟΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ....!!!

#ΔημητραΝανουγιαΔημαρχος #ΝεαΣμυρνηΜονοΜπροστα #neasmyrnimonomprosta #DimitraNanou #neasmyrni

Gallery

Share this Post:

Συντάκτης Πέτρος Περιμένης

Σχετικά Άρθρα:

Σχόλια