Κοινωνία

Δημοτικά

"Άδειασμα" του Χατζαντουριάν από τον Δημήτρη Πανταζή

Το παρακάτω κείμενο στάλθηκε απο την Ένωση Συντακτών ΗΤΛΣΥΜ σε όλες τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου της Νέας Σμύρνης για τις προσλήψεις και δαπάνες που κάνει ο Χατζαντουριάν στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου

Στα τελευταία δημοτικά συμβούλια και κατόπιν εκτενούς αρθρογραφίας στο έντυπο «Ο Προφήτης της Νέας Σμύρνης», σχεδόν όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης σχολίασαν αιχμηρά την πάγια πολιτική του επικεφαλής του Πολιτιστικού Οργανισμού Νέας Σμύρνης ως προς τις απευθείας αναθέσεις. Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας, αφενός για την καλύτερη ενημέρωση του πολίτη και αφετέρου για να μην δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την πραγματική βούληση και θέση των παρατάξεων του δημοτικού συμβούλιου Νέας Σμύρνης σας ζητάμε να πάρετε θέση και να απαντήσετε επακριβώς στα κάτωθι ερωτήματα που ευλόγως έχουν δημιουργηθεί

Πρώτος απάντησε ο Δημήτρης Πανταζής άτυπος επικεφαλής της παράταξης "Συμμαχία Πολιτών για την Νέα Σμύρνη" με το ακόλουθο κείμενο

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΟ 1. Πιστεύεται ότι ο Ευάγγελος Χατζαντουριάν καλώς χρησιμοποιεί μια νόμιμη λούπα του νόμου και προσλαμβάνει συνεχώς με απευθείας αναθέσεις, στην ουσία με ειδικότητες «καλλιτέχνη» και δεν πραγματοποιεί διαγωνισμούς;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 1 Εδώ και αρκετό καιρό το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία "Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Νέας Σμύρνης" βρίσκεται ιδιαίτερα συχνά στο επίκεντρο της τοπικής επικαιρότητας. Η παρουσία διαδικαστικών ζητημάτων του όπως οι δράσεις που πραγματοποιεί στην πόλη ή οι εργαζόμενοι που απασχολεί ως ελεύθεροι επαγγελματίες μέσω σύμβασης μίσθωσης έργου γίνονται σημείο αναφοράς στο δημοτικό συμβούλιο, στον τοπικό τύπο και γενικότερα στις διάφορες συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα στην απλή καθημερινότητα...

Ως προς την νομιμότητα της διαδικασίας προσλήψεων μέσω απευθείας ανάθεσης δεν υπάρχει κάτι ποινικά κολάσιμο να ειπωθεί! Ακόμα και με την λήξη της εκτέλεσης του έργου που η ανάθεση εξυπηρετεί την πρόσληψη του εργαζόμενου εφόσον γίνει αλλαγή της ειδικότητας (ασχέτως φυσικά αν στην ουσία το απασχολούμενο αντικείμενο του εργαζομένου στην πράξη παραμένει το ίδιο). Οι εργαζόμενοι αυτό με τα δελτία παροχής υπηρεσιών έχουν επιλεγεί από την διοίκηση του νομικού προσώπου και παραμένουν μέσω επαναλαμβανόμενων απευθείας αναθέσεων.

Το ηθικό σκέλος βέβαια λαμβάνει μια άλλη διάσταση... Προσωπικά δεν συμπαθώ την όλη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, ιδίως με την αιτιολογία ότι κερδίζουμε χρόνο με την μη πραγματοποίηση διαγωνισμού!

Κάθε διαδικασία εκταμίευσης δημοσίου χρήματος θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται μέσω δημόσιας προκήρυξης διαγωνισμού έτσι ώστε όλοι να έχουν ίσο δικαίωμα συμμετοχής και να κερδίζει εκείνος που θα παρέχει τις ανταγωνιστικότερες παροχές υπηρεσιών! Βρισκόμαστε στο 2016, αλίμονο αν η ελεύθερη αγορά κινούταν με παρόμοιους ρυθμούς...

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΟ 2. Ένα ποσοστό των προσληφθέντων με την παραπάνω διαδικασία αποδείχθηκε ότι είναι συγγενείς είτε αιρετών (Δεληγιάννη) είτε ανθρώπων με άμεση σχέση εργασίας και επιρροής στον δήμο (Καλογρίδης), πιστεύετε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι συμβάσεις τους και αιρετοί γονείς τους να μην συμμετέχουν στην ψήφιση του προϋπολογισμού όπως ορίζει ο δήμος ή αυτό ταιριάζει με την ηθική και καλώς παραμένουν με διαφορετικές ειδικότητες ανά περίοδο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 2 Το να εκλεγείς Δημοτικός Σύμβουλος είτε στην Συμπολίτευση είτε στην Αντιπολίτευση έχοντας κάποιον συγγενή μόνιμο υπάλληλο στον Δήμου του οποίου η εργασιακή πορεία προηγείται μακράν σε έτη από την αιρετή σου ιδιότητα σαφώς και σε καμία απολύτως περίπτωση δεν το θεωρώ μεμπτό, όπως και την περίπτωση ενός αιρετού που σε προγενέστερο στάδιο της ζωής του διετέλεσε υπαλληλική σχέση με τον Δήμο ως συμβασιούχος.

Όμως το να βρίσκεσαι σε θέση της όποιας επιρροής και εξουσίας όπως Αντιδήμαρχος και Γενικός Γραμματέας και να βρίσκει εργασία το δικό σου παιδί με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης με την υπογραφή του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του εν λόγω ΝΠΔΔ και όχι του οποιουδήποτε που θα μπορούσε να προσληφθεί μέσω ενός διαγωνισμός ΑΣΕΠ προσωπικά με θίγει. Αν όμως τα παιδιά αυτά είχαν προσληφθεί βάση μιας μοριοδότησης μέσω ενός διαγωνισμού ΑΣΕΠ τον οποίο είχε προηγηθεί μια δημόσια δημοσιευσή του ή μέσω ενος προγράμματος από τον ΟΑΕΔ και έτσι δικαίως με το σπαθί τους βρισκόντουσαν πρώτοι στην επετηρίδα των επιτυχόντων αυτό θα ήταν μια περίπτωση με την οποία πιστεύω ουδείς θα είχε λόγο να διαφωνήσει...

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΟ 3. Σε καιρό κρίσης πιστεύετε ότι o Πολιτιστικός Οργανισμός βάσει της πολιτικής του δήμου θα πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα από τα τμήματα που δαπανά τα περισσότερα χρήματα ή θα πρέπει να κάνει περικοπές συμπεριλαμβανομένων και προσωπικού;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΟ 4. Σε καιρό κρίσης πιστεύεται ότι διατηρώντας τις δαπάνες μισθοδοσίας του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρέπει να λήξει η συνεργασία των συγγενικών προσώπων όπως αναφέρθηκαν παραπάνω και ο  Χατζαντουριάν να δίνει εργασία και σε άλλους από την Νέα Σμύρνη πάντα με τα δικά του κριτήρια;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΟ 4 Επειδή ακριβώς όπως θέσατε στο ερώτημα σας βρισκόμαστε σε καιρό κρίσης πιστεύω στο αδιαμφισβήτητο δικαίωμα ενός νέου ανθρώπου στην εργασία, έστω και με λίγους μήνες σύμβαση σε οποιονδήποτε δημόσιο φορέα.

Δεν θεωρώ αρνητικό στην Ελλάδα του 2016 ένας Νεοσμυρνίος, ασχέτως αν είναι δημότης ή μη αλλά να είναι κάτοικος, να εργαστεί λίγους μήνες στον Δήμο ως συμβασιούχος έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα προς το ζην της οικογενείας του... Όμως η πρόσληψη του θα πρέπει επιβεβλημένα να γίνει με διαδικασία δημόσιας ανακοίνωσης των θέσεων που θα προκηρυχθούν μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ ή μέσω κάποιου προγράμματος του ΟΑΕΔ (ή οτιδήποτε παρόμιο μπορεί ενδεχομένως να προκύψει) και να μπει όποιος έχει τα απαιτούμενα εκ του Νόμου δικαιολογητικά.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΟ 5. Σε περίπτωση που αναλάβετε την διοίκηση του δήμου σκοπεύετε να συνεχίσετε εν μέρει ή και ολοκληρωτικά τις προσεγγίσεις του Χατζαντουριάν ως προς τα κριτήρια και το ύψος των δαπανών και τι θα κάνετε διαφορετικό;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΟ 3 ΚΑΙ 5 Είμαι γενικότερα της άποψης της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού φορέα. Θα μπορούσαν κάλλιστα οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου σε Ιωνικές Εορτές και Γαλαξία να ενισχύονταν με χορηγίες μεγάλων εταιρειών ή ακόμα καλύτερα από τοπικές επιχειρήσεις.

Δεν βρίσκω τον λόγο ο  Προϋπολογισμός ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ενός Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ιδιότητα να παράγει πολιτισμό ή στην προκειμένη περίπτωση απλά να νοικιάζει πολιτισμό για εκδηλώσεις, οι οποίες μάλιστα δεν εκφράζουν και όλους...  Σαφέστατα θα προτιμούσα να υποστεί μια μείωση της τάξεως των 2/5 της ετήσιας επιχορηγησής του από το αποθεματικό του Δήμου και να διατεθούν οι περικοπές σε ενίσχυση κοινωνικής πολιτικής, σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία!

Επίσης ποιός ο λόγος να παραμένει στην ίδια ακριβώς θέση ο ίδιος άνθρωπος από το 1999 έως το 2016 και να προβάλλεται ακατάπαυστα το όνομα του με πόρους και μέσα του Δήμου; Με αυτό τον τρόπο και την συρροή δημόσιας προβολής κάθε Δημοτικός Σύμβουλος εν τέλει με πολύ μεγάλη άνεση σκαρφαλώνει μέσα σε 16 έτη από τους 279 σταυρούς στους 1490...

 

Δημήτρης Πανταζής Δημοτικός Σύμβουλος, Πλειοψηφήσας σε σταυρούς της Δημοτικής Παράταξης "Συμμαχία Πολιτών για την Νέα Σμύρνη"

Share this Post:

Συντάκτης Πέτρος Περιμένης

Σχετικά Άρθρα:

Σχόλια