Μία Πόλη Ανάποδα: Στην ανάγκη των ανθρώπων για επιβίωση 'πατάει' ο Χατζαντουριάν
Το παρακάτω κείμενο στάλθηκε απο την Ένωση Συντακτών ΗΤΛΣΥΜ σε όλες τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου της Νέας Σμύρνης για τις προσλήψεις και δαπάνες που κάνει ο Χατζαντουριάν στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου
Στα τελευταία δημοτικά συμβούλια και κατόπιν εκτενούς αρθρογραφίας στο έντυπο «Ο Προφήτης της Νέας Σμύρνης», σχεδόν όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης σχολίασαν αιχμηρά την πάγια πολιτική του επικεφαλής του Πολιτιστικού Οργανισμού Νέας Σμύρνης ως προς τις απευθείας αναθέσεις. Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας, αφενός για την καλύτερη ενημέρωση του πολίτη και αφετέρου για να μην δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την πραγματική βούληση και θέση των παρατάξεων του δημοτικού συμβούλιου Νέας Σμύρνης σας ζητάμε να πάρετε θέση και να απαντήσετε επακριβώς στα κάτωθι ερωτήματα που ευλόγως έχουν δημιουργηθεί
Η παράταξη ''Μία Πόλη Ανάποδα'' απέστειλε τις παρακάτω απαντήσεις στις ερωτήσεις επί του θέματος
Μέσα από συγκρούσεις, αντιπαραθέσεις και μικροπολιτικά συμφέροντα βγήκαν στη φόρα οι διορισμοί Χατζατουριάν, Δεληγιάννη, Καλογρίδη και λοιπών «συγγενών και φίλων» του Δημάρχου Τζουλάκη και τα έργα και οι ημέρες της συμπολιτευόμενης παρέας του. Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ έδωσε και δίνει τη μάχη της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των κατοίκων της πόλης, των εργαζομένων στο δήμο, μόνιμων και συμβασιούχων, αλλά και των κατατρεγμένων της οικονομικής κρίσης, όπως η κα Ειρήνη με τα κουλούρια της. Ο Προφήτης ανέδειξε δυναμικά τα τεκταινόμενα, τα σχολίασε και τα ερεύνησε με τον τρόπο που συνηθίζει σε πολλά φύλλα του.
1. Πιστεύεται ότι ο Ευάγγελος Χατζαντουριάν καλώς χρησιμοποιεί μια νόμιμη λούπα του νόμου και προσλαμβάνει συνεχώς με απευθείας αναθέσεις, στην ουσία με ειδικότητες «καλλιτέχνη» και δεν πραγματοποιεί διαγωνισμούς;
Η επονομαζόμενη «λούπα» ή «τρύπα» ή όπως αλλιώς θέλετε να την πείτε σε έναν νόμο, υπάρχει συνήθως για να βολεύονται κάποιοι και να υπάρχει τρόπος να αναπαράγεται το πελατειακό κράτος. Είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείται κατά κόρον στο μοίρασμα των χρημάτων αρκετών δήμων. Ο δικός μας δεν αποτελεί εξαίρεση ούτε σε αυτή αλλά ούτε και στην προηγούμενη τετραετία όπου οι κύριοι Τζουλάκης και Κουτελάκης συνδιοικούσαν τον δήμο και τα οικονομικά του. Δεν αφορά αυτή η πρακτική δυστυχώς μόνο τον κύριο Χατζατουριάν. Απλά αυτός έχασε κάθε μέτρο ακόμα και για την αστική ψευτονομιμότητα. Δημιούργησε ένα μηχανισμό προσλήψεων και συμβάσεων έργου, ένα μηχανισμό αναθέσεων που του δημιούργησαν μια ιδιαίτερη εκλογική πελατεία. Πάτησε πάνω στην ανάγκη για επιβίωση των ανθρώπων, στην εποχή της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της πείνας. Δημιούργησε γιορτές παρωδίες, αρπαχτές, για να πάρουν χρήματα κάποιοι και να βγουν «υποχρεώσεις». Ποσά που προορίζονταν για εκτυπώσεις-προβολή-κατασκευές σαλαμοποιήθηκαν ώστε να γίνουν σπασμένα 10χίλιαρα που δίνονται σε εργολάβους με απευθείας αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς. Ο προϋπολογισμός του Χατζατουριάν είναι ένα κατακερματισμένο οικονομικό σύνολο αναθέσεων και προσλήψεων. Φυσικά είναι ένα καθεστώς κίνησης χρήματος που ξεκίνησε με τις ευλογίες του πρώην δήμαρχου κου Κουτελάκη. Πάντως δεν κάνει κοινωνικό έργο για να χτυπήσει την ανεργία όπως ο ίδιος με θράσος δήλωσε στο δημοτικό συμβούλιο.
2. Ένα ποσοστό των προσληφθέντων με την παραπάνω διαδικασία αποδείχθηκε ότι είναι συγγενείς είτε αιρετών (Δεληγιάννη) είτε ανθρώπων με άμεση σχέση εργασίας και επιρροής στον δήμο (Καλογρίδης), πιστεύετε ότι θα πρέπει να συνεχιστούν οι συμβάσεις τους και αιρετοί γονείς τους να μην συμμετέχουν στην ψήφιση του προϋπολογισμού όπως ορίζει ο δήμος ή αυτό ταιριάζει με την ηθική και καλώς παραμένουν με διαφορετικές ειδικότητες ανά περίοδο;
Για λόγους ευθιξίας θα έπρεπε να είχαν παραιτηθεί από τις θέσεις των αντιδημάρχων μέχρι να ερευνηθούν οι καταγγελίες. Ο γενικός γραμματέας του δήμου κος Καλογρίδης θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο προσεκτικός. Δεν κρίνει κανείς μας αν τα συγγενικά πρόσωπα είναι ικανά, αξιόλογα και καταρτισμένα για τις θέσεις που καλύπτουν. Το ίδιο είναι και όσοι δουλεύουν με πεντάμηνες συμβάσεις, με βάουτσερ και σε κοινωφελή που όμως θεωρούνται αναλώσιμοι από το κράτος τους δήμους και τους αντιδημάρχους. Είναι οι ίδιοι αντιδήμαρχοι, βέβαια, που όταν καλέσαμε τον δήμαρχο να πληρώσει τους εργαζόμενους, που τους χρωστούσε λεφτά ο δήμος, με «εντέλλεσθε» διερρήγνυαν τα ιμάτια τους για το ριζοσπαστικό-επαναστατικό της πρότασής μας. Ζητείτε αξιοπρέπεια και πρέπει στην εποχή μας να δίνεις σκληρή μάχη για να την έχεις. Να τους χαιρόμαστε!
3. Σε καιρό κρίσης πιστεύετε ότι o Πολιτιστικός Οργανισμός βάσει της πολιτικής του δήμου θα πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα από τα τμήματα που δαπανά τα περισσότερα χρήματα ή θα πρεπει να κάνει περικοπές συμπεριλαμβανομένων και προσωπικού;
Ο πολιτισμός, λένε πως είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας που τον παράγει. Σήμερα στη χώρα μας, αλλά και στην πόλη μας, η εξουσία που διαχειρίζεται δημόσια αγαθά και πλούτο βρίσκεται στα χέρια ανθρώπων που οι πολιτικές τους επιλογές έχουν δημιουργήσει μια κοινωνία που παραπαίει ανάμεσα στην ολική καταστροφή ή στην καλύτερη των περιπτώσεων, σε μια μίζερη επιβίωση. Ο πολιτισμός αυτής της κοινωνίας είναι υποταγμένος στο λάιφσταϊλ που χρηματοδοτείται με εκατομμύρια ευρώ και πρεσβευτές του είναι τηλεπερσόνες και τηλεσκουπίδια των «πρωινάδικων», των «μεσημεριανάδικων» και των «λαμπερών» βραδινών σόου. Σε αυτήν τη λογική είναι και η πολιτιστική πανάκριβη πολιτική του δήμου. Ο Ρουβάς να τραγουδά Μίκη με μόνο στόχο την προβολή προσώπων από την αναστάτωση που θα ακολουθούσε. Ένας πολιτισμός πολύ μακριά από αυτό που θα ονομάζαμε «λαικός». θα μπορούσε να είναι ο πάτος, όμως αυτό το βαρέλι δυστυχώς δεν έχει πάτο. Δεν έχει σχέση με τον αριθμό των ανθρώπων που στελεχώνουν τον οργανισμό αλλά με το είδος πολιτισμού που θέλει να αναπαράγει αυτός και οι άνθρωποι που προΐστανται του πολιτιστικού οργανισμού
Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ μέσα από τις πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις της ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ Ν Σμύρνης, στην οποία συμμετέχει ενεργά, σπάει μεθοδικά και σταθερά το εκτρωματικό είδωλο του κατεστημένου που εμφανίζεται στον καθρέφτη. Προσφέροντας στους κάτοικους της Ν Σμύρνης και της ευρύτερης περιοχής, πολιτικό και καλλιτεχνικό πολιτισμό υψηλού ήθους και αισθητικής. Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ συμβάλει στην προσπάθεια για τον απεγκλωβισμό πλήθους συμπολιτών μας από την υποκουλτούρα που κυριαρχεί σήμερα στον τόπο και στην προσπάθεια δημιουργίας ενός νέου από τα κάτω πολιτισμού, που δε χωράει στα δικά τους μέτρα.
4. Σε καιρό κρίσης πιστεύεται ότι διατηρώντας τις δαπάνες μισθοδοσίας του Πολιτιστικού Οργανισμού θα πρεπει να λήξει η συνεργασία των συγγενικών προσώπων όπως αναφέρθηκαν παραπάνω και ο Χατζαντουριάν να δίνει εργασία και σε άλλους από την Νέα Σμύρνη πάντα με τα δικά του κριτήρια;
Η ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ είναι αδιαπραγμάτευτα και αταλάντευτα υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους. Αυτό είναι το εμπόριο των ζωών μας που ονομάζουν σήμερα εργασία, με τα δίμηνα και τα τρίμηνα εργασίας, τους μισθούς των 200 & 300 ευρώ είναι πραγματικός ξεπεσμός και απανθρωπιά. Υποτιμά και μας εξευτελίζει ως ανθρώπους. Δεν είμαστε αναλώσιμοι. Επομένως ο κος Χατζατουριάν και οι όμοιοι του δεν δίνουν δουλειές αλλά δένουν με «χρυσές» αλυσίδες σκλαβιάς τους εργαζόμενους, δημιουργώντας σχέσεις εξάρτησης. Η οικονομική εξαθλίωση της κοινωνίας οδηγεί στην υποταγή της και στις ψηφοθηρικές ορέξεις της δημοτικής αρχής μέσω ευκαιριακών ολιγόμηνων προσλήψεων.
5. Σε περίπτωση που αναλάβετε την διοίκηση του δήμου σκοπεύετε να συνεχίσετε εν μέρει ή και ολοκληρωτικά τις προσεγγίσεις του Χατζαντουριάν ως προς τα κριτήρια και το ύψος των δαπανών και τι θα κάνετε διαφορετικό;
Ως αντικαπιταλιστικό σχήμα γειτονιάς, θεωρούμε πως η εξουσία θα περάσει στα χέρια αυτών που παράγουν τον πλούτο μέσα από επαναστατικές διαδικασίες στη βάση της ζωής και της καθημερινότητας των εργαζομένων. Η εξέγερση της εργατικής τάξης είναι η μεγαλύτερη πολιτική αλλά και πολιτιστική συλλογική ανθρώπινη πράξη. Πιστεύουμε πως τα εργαλεία που χρησιμοποιεί σήμερα το σύστημα για τον «πολιτισμό του» διαφέρουν πολύ από αυτό που έχει πραγματική ανάγκη ο κόσμος. Πολλά είναι άχρηστα και επί της ουσίας παράγουν υποκουλτούρα που οδηγεί στην ξενοφοβία, το ρατσισμό και την κατάθλιψη. Λείπει η συλλογικότητα η κοινή δράση, η τάση για ανατροπή και πολύ περισσότερο λείπει η διάθεση για κατανόηση του διαφορετικού. Ο δικός μας πολιτισμός είναι ανεκτίμητος και για αυτό τον λόγο πανάκριβος για τα μέτρα της δημοτικής αρχής ...
Ας πλαισιώσει ο κόσμος την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ Ν Σμύρνης και θα καταλάβει πώς και τι πολιτισμό πρεσβεύουμε και προσφέρουμε. Πολιτισμό της συλλογικότητας ενάντια στην κρίση, ενάντια στις οδηγίες και στους νόμους της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΔΝΤ και του κεφαλαίου. Για την κοινωνία των αναγκών και των δικαιωμάτων μας.
Μια πόλη ανάποδα – Αριστερή Παρέμβαση στους δρόμους της Νέας Σμύρνης
Σχόλια